Tellus ano 20, n. 43, set./dez. 2020

					View Tellus ano 20, n. 43, set./dez. 2020

Capa: Casa de reza (Opy) na reserva indígena Te’ykue, no estado de Mato Grosso do Sul.
Foto e capa: José Francisco Sarmento Nogueira.

Published: 2021-04-26
  • Editorial

    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.vi43.782
  • Revista completa

    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.784

Artigos

Escritos Indígenas

  • Ser Terena, professor e liderança indígena: minhas histórias, minhas memórias

    Maioque Rodrigues Figueiredo
    77-85
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.715

Iconografia

Dossiê - Produção de material em línguas indígenas e saberes ancestrais

  • Apresentação do Dossiê: Produção de material em línguas indígenas e saberes ancestrais: uma ação em muitas frentes

    Equipe Editorial
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.vi43.783
  • The bilingual literacy policy: history, initiatives for the training of indigenous teachers and the pedagogical production

    Rosangela Célia Faustino, Marcos Gehrke, Maria Simone Jacomini Novak
    117-144
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.735
  • A A framework for designing pedagogical materials in Indigenous languages: examples from Brazil and Mexico

    Luiz Amaral
    145-166
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.702
  • History and writing production among the Xakriabá and the Pataxoop of Minas Gerais

    Ana Maria R. Gomes, C´élia Nunes Corrêa, Shirley Aparecida de Miranda
    167-192
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.697
  • Memory and (re)existence: the intercultural path of the program Indigenous Knowledge at School

    Bruno Ferreira Kaingang, Magali Mendes de Menezes, Maria Aparecida Bergamaschi
    193-216
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.704
  • Escrituras (de) qom en el dominio religioso (Chaco argentino, 1950-1970)

    Soledad Almiron, Ana Padawer
    217-250
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.703
  • Literacy in indigenous languages in the retrieval of ancestral knowledge

    Maria do Socorro Pimentel da Silva
    251-272
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.705
  • Oral and written uses of Ayöök and Spanish to represent community knowledge in an indigenous school in Oaxaca, Mexico

    Julieta Briseño-Roa, Elsie Rockwell Richmond
    273-294
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v20i43.701